Maaltijden, waterschool & gezonde tussendoortjes

Warme maaltijden en dranken

Kijk eens binnen

’s Middags worden de kleuters om 12.05 u. in de refter verwacht. De kinderen van de lagere school gaan om 12.30 u. naar de grote refter. Hier kunnen we rustig onze boterhammetjes of warme maaltijd opeten.

In de refter drinken we water, melk of je brengt zelf een eigen drankje mee.

Van oktober tot aan de paasvakantie kunnen we dagelijks lekkere, verse soep drinken.
Elke maand kan je via het groene bestelformulier per dag soep bestellen.
Zo is er alvast voor iedereen voldoende.

Wij zijn een WATERSCHOOL !!!

Voldoende water drinken zorgt voor een goede vochtbalans in de spieren en de hersenen. Kinderen die voldoende drinken zijn fitter en kunnen zich beter concentreren.

Onze leerlingen brengen een flesje water of drinkbeker -gevuld met water- mee van thuis. Op school tappen wij drinkbaar water van de kraan voor de leerlingen die geen eigen drankje bij hebben. Graag moedigen wij het gebruik van een herbruikbaar drinkbusje aan. Dit is beter voor het milieu!

Elke (woens)dag is fruitdag

Op woensdag brengen onze leerlingen een stukje fruit of groente naar keuze mee. De bedoeling van deze actie is om jongeren meer fruit te laten eten door een wekelijks momentje op school te creëren.